OBDOBIA

PREDYNASTICKÉ OBDOBIE (pred rokom 3150 pr.Kr.)
Doba Bohov (49330-14175/9500 pr.Kr.) | Doba Polobohov (14175-3150 pr.Kr.)
RANODYNASTICKÉ OBDOBIE - ARCHAICKÁ DOBA (3150-2700 pr.Kr.)
1. dynastia (3150-2930 pr.Kr.) | 2. dynastia (2930-2700 pr.Kr.)
STARÁ RÍŠA (2700-2180 pr.Kr.)
3. dynastia (2700-2635 pr.Kr.) | 4. dynastia (2635-2510 pr.Kr.) | 5. dynastia (2510-2365 pr.Kr.) | 6. dynastia (2365-2180 pr.Kr.)
PRVÉ PRECHODNÉ OBDOBIE (2180-1994 pr.Kr.)
7. dynastia (70 dní) | 8. dynastia (2180-2170 pr.Kr.) | 9./10. dynastia (2170-2025 pr.Kr.) | 11. dynastia (2119-1994 pr.Kr.)
STREDNÁ RÍŠA (1994-1794 pr.Kr.)
12. dynastia (1994-1794 pr.Kr.)
DRUHÉ PRECHODNÉ OBDOBIE (1794-1543 pr.Kr.)
• 13. dynastia (1794-1650 pr.Kr.) | 14. dynastia (?-1650 pr.Kr.) | 15. dynastia (1650-1539 pr.Kr.) | 16. dynastia (1650-1550 pr.Kr.) | 17. dynastia (1650-1550 pr.Kr.)
NOVÁ RÍŠA (1550-1070 pr.Kr.)
18. dynastia (1550-1292 pr.Kr.) | 19. dynastia (1292-1186 pr.Kr.) | 20. dynastia (1186-1070 pr.Kr.)
TRETIE PRECHODNÉ OBDOBIE (1070-655 pr.Kr.)
21. dynastia (1070-664 pr.Kr.) | 22. dynastia (946-736 pr.Kr.) | 22. dynastia – Hornoegyptská línia (870-730 pr.Kr.) | 23. dynastia (756-712 pr.Kr.) | 24. dynastia (740-712 pr.Kr.) | 25. dynastia (746-655 pr.Kr.)
NESKORÁ DOBA (715-332 pr.Kr.)
26. dynastia (664-525 pr.Kr.) | 27. dynastia – 1. perzská nadvláda (525-401 pr.Kr.) | 28. dynastia (401-399 pr.Kr.) | 29. dynastia (399-380 pr.Kr.) | 30. dynastia (380-342 pr.Kr.) | 31. dynastia – 2. perzská nadvláda (342-332 pr.Kr.)
GRÉCKORÍMSKE OBDOBIE (332 pr.Kr. až 395 po Kr.)
• 32. dynastia – Macedónska (332-304 pr.Kr.) | 33. dynastia – Ptolemaiovská (304-30 pr.Kr.) | 34. dynastia – Rímska (30 pr.Kr.-395)
▲ BYZANTSKÁ DOBA AŽ PO SÚČASNOSŤ
• Východorímski a byzantskí cisári | Umajjovci | Abbásovci | Fátimovci | Ajjúbovci | Mameluci | Vládcovia Osmanskej ríše | dynastia Muhammada Alího | Prezidenti Egyptskej republiky

CHRÁMY

Zobraziť KEMET na väčšej mape

FOTO
ABYDOS | DENDERA | EDFU | LUXOR | KARNAK

John Anthony West: “LEN GENTLEMAN BOJUJE ZA STRATENÉ KAUZY” I.


Už je to tridsať päť rokov od prvého vydania revolučnej knihy ›› „Serpent in the Sky: The High Wisdom of Ancient Egypt“ (Had na oblohe: Veľká múdrosť starovekého Egypta) od Johna Anthony Westa. Bola to mimoriadna výzva pre akademickú zaslepenosť mainstreamovej egyptológie. Veľa vody od tej doby pretieklo a aj keď mainstream má stále tendenciu zúfalo si zachovávať svoj zastaraný postoj voči múdrosti predkov, znalosť skutočnej pravdy našich dejín a jej pôvod, ktoré nám boli odopierané, nadobúdajú stále väčšiu popularitu.


V tomto exkluzívnom rozhovore pre New Dawn Magazine hovoril Darren Carville s Johnom o tom, kde momentálne pôsobí a čo ho motivuje stále bojovať so zaužívaným učením. Nasledujúci text poskytuje najlepšie časti rozhovoru.

 

DARREN CARVILLE (DC): John, „Serpent in the Sky“ bol pôvodne publikovaný už v roku 1979, keď bol internet ešte vo fáze snov. Je neskutočné koľko týchto myšlienok je v súčasnosti rozšírených po internete. Príkladom je kuriózny obraz „Sediaceho pisára“, ktorý bol v tvojej knihe pôvodne v čiernobielom, ale teraz máme k dispozícii kvantum farebných kópií na internete z každého uhla, keďže ľudia navštevujúci Egypt už sami fotia a pridávajú fotky.

JOHN ANTHONY WEST (JAW): Áno. To je pravda. A tento konkrétny obraz je taktiež dobrým príkladom spätného smerovania egyptskej technológie, keďže tie vykladané oči sú vyrobené zo štyroch rôznych druhov kryštálu kremeňa a ako ›› R.A. Schwaller de Lubicz vystihuje, kremeň je nielen ťažko opracovateľný kameň, ale aby sa z neho urobilo realistické oko, ktoré spätne na Vás hľadí, musíte pochopiť refraktometrickú a reflexnú charakteristiku oka. To znamená, že sa jedná o mimoriadne rozvinutú anatomickú vedomosť. V období Novej ríše schopnosť vyrobiť to po tisícoch rokov už stratili.

DC: Ako umelec, dokonca aj namaľovať niečo také je veľmi, veľmi ťažké.

JAW: Čo sa týka vysokého umenia, ak ste videli tieto sochy Starej ríše s vykladanými očami, všetky ostatné sochy, zahrňujúc aj Michelangela, aj Donatella, či mnoho iných, pri porovnaní s nimi bledne. Vyzerajú ako slepé, vôbec nevidia, čo je veľký rozdiel.

DC: Poznáte to porekadlo, že „oči sú oknom do duše“ a oni boli schopní vytvoriť umenie, v ktorom niečo také môžete vnímať. V súvislosti s témou strateného poznania mi môj syn nedávno ukázal knihu s ukážkami rôznych typov egyptských korún a pokrývok hláv. To je niečo, o čom sa nikdy nediskutovalo, že? Ten známy obraz Jula Brynnera v „Mojžišovi a desiatich prikázaniach“. Má na hlave korunu, ktorá vyzerá ako veľká kuželka, pričom ale nikdy žiadnu takú čiapku v Egypte nenašli, však?

JAW: Áno, to je pravda. Máme teraz z Egypta toľko vecí, že keby to bola skutočne koruna, mali by ste aspoň nejaký jej príklad, ale ani kúsok z nej nikde nie je, nikdy nenašli žiadny fyzický dôkaz o nich. Nikto dodnes nebol schopný podať o nich uspokojivé vysvetlenie, Takže to bolo vždy veľkou záhadou. Intuitívne sa nazdávam, že keď sa nachádza na ich hlavách, ktoré sú sídlom vedomia, tak to je určitým spôsobom symbolické vyjadrenie vedomia toho konkrétneho princípu. Ale to je len také približné pozorovanie, nemusí to znamenať, že viem vysvetliť prečo má koruna baraní roh a tá druhá zase ovčí. Alebo prečo má jedna slnečný disk a druhá disk mesačný. Teda, ok, je to viac-menej zrejmé. Jeden je slnečný a druhý mesačný princíp. Ale prečo táto kombinácia, neviem.

DC: John, už je to 20 rokov od doby tvojho prelomového oceneného dokumentu o Sfinge (›› „Záhada sfingy“) s jeho zrážkovou eróziou a s tým, že tá doba bola tisícky rokov skôr, než uvádzajú „oficiálne“ dátumy. Archeológovia vytvorili vlastný dokument, aby „odhalili mýtus“ tvojich tvrdení, ale vyzerá to tak, že to bolo neskoro na to, aby otočili verejnosť a všetko bolo zrazu odvtedy inak, že?

JAW: Správne, ja to mám v skutočnosti rád. Mám určitú výhodu oproti mojim kolegom. Graham Hancock je veľmi dobrým žurnalistom, ale nie je satirikom. Pôvodne som bádateľ, ale viac sa vidím ako spisovateľ, než bádateľ. Ak na nás útočia, mám svoje prostriedky proti nim, takže čím viac na mňa útočia, tým viac si to užívam, hlavne teraz, keď máme internet. Pretože predtým nebolo možné im to oplatiť.

DC: Čo bolo doteraz tvojim najväčším úspechom?

JAW: Ľudia sa ma často pýtajú: „Čo si myslíš, že bude tvojim odkazom?” No, ovládam teóriu Sfingy – akýkoľvek bude osud symbolizmu – nezmizne a bude tu stále. Nebude trvať dlho, než bude establišment nútený to akceptovať, alebo aspoň znížiť podiel svojej teórie. Je to dosť podobné príbehu Galilea, keďže ja som túto teóriu Sfingy nevymyslel, prišiel som k nej priamo od Schwallera de Lubicz a on to prehliadal. Sám to nevnímal. A je to kľúčom pre celú hypotézu stratených civilizácií… je to celkom jasné zo spôsobu akým o tom hovorí. V angličtine sa kniha nazýva ›› „Sacred Science: The King of the Pharaonic Theocracy“ (Utajená veda: Kráľ faraónskej teokracie). Bude tu s nami navždy. Nikto sa jej nezbaví.

Potom tu bol ›› Robert Schoch, môj kolega, ktorý sa úplne zasekol v obhajobe celej hypotézy vodnej erózie a bol to jeho trojitý titul Ph.D v geológii, geofyzike a paleontológii, čo mu pomohol. Nikto by mi nevenoval čas ani pozornosť, aj keby som reálne uskutočnil výskum výborne. Schoch je veľmi opatrný a celkom rešpektovaný – už menej než býval. Je zaujímavou postavou a veľmi inteligentnou.

Ďalšia vec, pre ktorú by som chcel, aby si ma pamätali je, že budem tým, kto zabil posledný klinec do rakvy darwinovskej evolúcie. Spolu s Robertom Schochom máme naplánovanú knihu s názvom „Darwin Debunked, Darwin De-clawed, Darwin Dethroned“ (Darwin odhalený, Darwin napadnutý, Darwin zvrhnutý z trónu“ s podtitulom „A Scientist and a Scholar Deconstruct the Cargo Cult of the West“ – Vedec a bádateľ rozbíjajú cargo kult Západu). Chceme napísať definitívnu anti-darwinovskú knihu a je to vtipné, keďže je mnoho takých, čo sa nazývajú „definitívnymi,“ ale nikdy to nezvládli. Možno nebola tá správna chvíľa, alebo neboli spísané správnym spôsobom pre útok na myslenie verejnosti. Veríme, že my to môžeme zvládnuť.

DC: Je ešte niečo ďalšie, na čom aktuálne pracuješ a malo by to vyjsť John?

JAW: Momentálne pracujeme so Schochom na knihe nazvanej „Dancing Down the Bridge of Sirah“ (Tancujúc Mostom Sirah). Táto legenda pochádza zo súfijskej literatúry a popisuje sa v nej most, ktorý je tenký ako žiletka, s priepasťou ľahkovernosti na jednej strane a hlbočinou skepticizmu na druhej. Takže pointa je prejsť tým mostom, čo nie je také jednoduché. Spolu so Schochom plánujeme uskutočniť skutočne vyčerpávajúce vysvetlenie na základe teórie Sfingy – neprechádzajúc k symbolizmu natoľko – a teraz máme k dispozícii ›› Göbekli Tepe, jasný dôkaz [viac o Göbekli Tepe si pozrite v článkoch Roberta Schocha v špeciálnom vydaní New Dawn, zväzok 7 No.1 & New Dawn 122]. Takže to už nebude dlho trvať a pre týchto zabednencov bude nemožné zotrvávať vo svojej paradigme a budú to musieť vzdať. Podnadpis je „A Scholar and a Scientist Fend Off the Air-brushed Unicorns and Take on the Paradigm Police“ (Bádateľ a vedec odrážajú air-brushového jednorožca a preberajú vedenie paradigmy). To je podobenstvo stvorené mojim nevlastným synom – skladateľom. Raz rozprával o obaloch New Age hudby a sťažoval sa, že „to všetko je len banda air-brushových jednorožcov.“ To je perfektné označenie pre tento “hú-hú segment” hnutia New Age. Políciou paradigmy sú samozrejme tí, čo odhaľujú pravú skutočnosť.

Ďalšou vecou, ktorú sa snažíme uskutočniť, je dokument ›› „Magical Egypt 2.0“ (Magický Egypt 2.0), ale musíme vymyslieť, ako na tom zarobíme. Nemali sme skoro nič zo všetkej tej práce, ktorá šla do prvej série „Magického Egypta“, pretože to ľudia nakoniec poňali pirátsky.

DC: Super, budeme sa tešiť, až to zhliadneme! Jedna z vecí, ktoré milujem na ›› „Hadovi na nebi“ a ›› „Magickom Egypte“ je, že predostieraš všetky tieto myšlienky a povzbudzuješ ľudí, aby ich nasledovali a overili si ich sami. Vidím v nich niečo, k čomu sa stále vraciam a stále ma popoženú k novému výskumu. To vyzerá byť na spôsob egyptskej posvätnej vedy – núti ťa to pracovať na porozumení, nemôžeš sa k tomu dopracovať len jednoduchým memorovaním faktov vo forme akademickej výuky. Tak ako si spomínal s Gurdžijevovou knihou ›› „Beelzebub’s Tales to his Grandson“ (Belzebubove rozprávky vnukovi) – je to akoby ťa Egypt viedol, pričom neexistuje ani začiatok ani koniec, je to len o tom ako hlboko do záhady prenikneš.

JAW: Áno, určite.

-pokračovanie-


DARREN J. CARVILLE žije a pracuje na Novom Zélande ako hlavný kreatívny dizajnér a jeho dlhodobou vášňou je symbolika, posvätná geometria, starobylé vedomosti a ezoterické tradície sveta. Jeho výskum, prednášky a spisy sú v súčasnosti zamerané na rozvoj a súčasnú syntézu starobylej vedomosti, novej vedy a našej potenciálnej evolúcie ľudstva. Pre viac informácií a kontakt navštívte www.silverkeys.co.nz

Zdroj: http://www.newdawnmagazine.com/

Preklad: M.B.

Exkluzívne


Všetky časti postupne nájdete na tejto adrese.

 

Súvisiace:

Exkluzívny rozhovor s Johnom Anthony Westom
http://www.kemet.sk/clanok/exkluzivny-rozhovor-s-johnom-anthony-westom